Strona 4 z 10

: 03 cze 2016, 17:26
autor: VdL
johny pisze:
TomaszK pisze:To jest chyba informacja od Stanisława Mikulskiego, którą podał kiedyś w czasie spotkania z fanami, w Jerzwałdzie. Podobno jeden z egzemplarzy zatonął w czasie zdjęć. Oczywiście od razu go wydobyto, ale może potem grał ten drugi.
Dokładnie tak było, tez słyszałem o tym zatonięciu.
Wychodzi na to, że najprawdopodobniej mam rację. Na podstawie informacji od S.M prawie każdy właściciel VW 166mmógł powidziec , że jego auto brało udział w filmie. Moim zdaniem tak tworzą się legendy. :-D

Nie ma innych dowodów?

: 03 cze 2016, 20:11
autor: Eksplorator63
:idea: ciekawostka:
Volkswagen Schwimmwagen w roku 2014 został sprzedany w domu,aukcyjnym w Berlinie za 85000 €. :-)

: 03 cze 2016, 20:51
autor: VdL
Eksplorator63 pisze::idea: ciekawostka:
Volkswagen Schwimmwagen w roku 2014 został sprzedany w domu,aukcyjnym w Berlinie za 85000 €. :-)
Po sieci krąży taka opinia, że w Czechach robią blachy do do kubelwagena i jako jedyni robią "wannę" czyli nadwozie. Układ napędowy jest skomplikowany, ponieważ to 4x4.

: 05 cze 2016, 14:14
autor: VdL
Znalazłem zdjęcie samochodu wujka, który sam zrobił nadwozie, niczym wuj Gromiłło.

: 05 cze 2016, 20:13
autor: johny
VdL pisze:Znalazłem zdjęcie samochodu wujka, który sam zrobił nadwozie, niczym wuj Gromiłło.
No Panie, brawo!!! :564:

: 16 cze 2016, 15:10
autor: VdL

: 16 cze 2016, 15:36
autor: VdL

: 30 gru 2016, 23:09
autor: johny
Myślę, że wuj Gromilło maczał w tym palce! :-D
http://moto.onet.pl/meduza-najbrzydszy- ... ept/1r94f3

szkrzynia biegow -wehikul w Fantomasie

: 03 wrz 2017, 18:44
autor: Anna
Pytanie do osob znajacych sie na samochodach:
zawsze fascynowal mnie opis w Fantomasie,
PS. uczacy ciotke Eweline jazdy; z ktorej nic nie wychodzilo, bo wehikul mial nietypowe miejsca przelozenia skrzyni biegow.
I moje pytanie (pomijajac oczywisty fakt, ze sam opis jest fikcja literacka):
czy cos takiego jest w ogole mozliwe?


Moje doswiadczenie -osobiste, aczkolwiek skromne,
jest z dwoma samochodami; oba z podwojna stkrzynia biegow mitsubiszi szogun, i volvo. Szogun mial dwie dzwignie zmiany biegow, ale normalny uklad. Volvo tak samo; elektoniczny automat, ale mozna jezdzic z normalna zmiana 6(7) biegow, w tradycyjnym ukladzie. Jedyna roznica w tych samochodach ktorymi do tej pory jezdzilam, to wsteczny bieg na poczatku lub na koncu zmiany.

Taka niewielka uwaga, nasunela mi sie po przeczytaniu wpisow w tym watku, po ang. tuning to odwrotnosc tego o czym piszecie; to nie jakas tam zmiana samochodu czy jego podrasowanie zeby szybciej jechal; ale idealne dopasowanie parametrow do optymalnej jazdy...

: 03 wrz 2017, 19:37
autor: PawelK
Anno, pewnie mechanicznie wszystko da się zrobić ale nie da się zrobić tego co Nienacki opisał bo... zwyczajnie placze się w zeznaniach. Próbowałem kiedyś rozrysowac układ biegów w oparciu o wszystkie opisy w całym kanonie i nie jest to spójne.

Jeśli chodzi o tuning to doceniam Twoją bez wątpienia dużą znajomość języka angielskiego ale tutaj nie masz racji bo rozmawiamy o tuningu w kontekście samochodu/silnika a to znaczy właśnie to o czym piszemy. Proponuję abyś spojrzała w Internecie na pojęcie "car tuning", chocby tu https://en.m.wikipedia.org/wiki/Car_tuning

: 03 wrz 2017, 20:08
autor: Anna
Anno, pewnie mechanicznie wszystko da się zrobić ale nie da się zrobić tego co Nienacki opisał bo... zwyczajnie placze się w zeznaniach. Próbowałem kiedyś rozrysowac układ biegów w oparciu o wszystkie opisy w całym kanonie i nie jest to spójne.
Mnie interesowalo nawet nie to, czy mozna to zrobic zgodnie z opisem w ksiazce, tylko to, czy jest to wykonalne jako takie. Czy mozna -przyjmujac wylacznie zaloznie w/g opisu w Fantomasie (pomijamy inne czesci); zostawiajac silnik tak jak byl, czyli nie rozbity; zmienic skrzynie biegow?
Tzn. na tyle zmienic, ze przelozenia zostaja takie same -tak by wynikalo z powiesci; ale miejsce w skrzyni biegow inne?

Probowalam o to pytac moich mechanikow w serwisie samochodowym, ale tu wyszedl moj brak znajomosci slownictwa -w kazdym jezyku.
A przy okazji wlasnie ten tuning, tez myslalam ze to jest tak, jak podales cytat z wikipedii; i uzylam takiego zwrotu - i spotkalo sie to z totalnym zdziwieniem.
Zaczelam tlumaczyc, ze chodzi mi o tuning, zeby samochod szybciej jechal etc. etc, na co uslyszalam ze to sie nazywa "soupping it up".
Zapytalam mojego meza, i o "tuning" i o to drugie wyrazenie; i powiedzial mi to samo. Tuning to optymalne wyregulowanie. Podrasowanie to "soupping up"- zrodloslowu tego wyrazenia nie znam.
Byc moze, jest to roznica miedzy brytyjskim a amerykanskim angielskim?
Tego nie wiem!
Tu jest definicja - a Collins to jeden z najlepszych slownikow j. angieslkiego (odpowiednik naszego Wielkiego sl.j.pol).
https://www.collinsdictionary.com/dicti ... /souped-up
NB. wiki jest pelna bledow -np. z mojej dziedziny wiedzy-sa tam powipisywane banialuki -poprawilam, ale jakis "besserwisser" zmienil na pierwotna wersje. Dalam za wygrana...

: 03 wrz 2017, 20:17
autor: PawelK
Wiem, że w wiki są błędy ale akurat to pojęcie jest powszechnie używane, chyba też w Anglii https://tdi-tuning.com/?gclid=Cj0KEQjw0 ... Aris8P8HAQ

Co do skrzyni to rozumiem pytanie i nie potrafię odpowiedzieć :-D

: 03 wrz 2017, 20:18
autor: Anna
A tu definicja tuning -i w sensie ogolnym ; i pod spodem mechanicznym:
https://www.collinsdictionary.com/dicti ... ish/tuning
Specialist English tuning
"Engine tuning involves modifying automobile engines to improve their performance.Tedious manual tuning is no longer an inevitable part of control systems.Tuning is the adjustment of control parameters so that a system operates in the best possible way." Best possible way -oznacza tu optymalnie, najlepiej jak to tylko mozliwe (dla tego silnika) ; a nie najszybciej (tak jak sie to uzywa w Polsce, slyszalam o tuningu i "detajlingu" ;
a o detailing nie slyszeli ani moi mechanicy, ani maz. Collins -ma to slowo; cytowane za Websterem (a to sl. amer); ale w znaczeniu: wyczyszczenie samochodu -z zewnatrz i w srodku; w brytyjskim angielskim to sie nazywa valeting; ale tez nie ma nic wspolnego ze zmiana czegokolwiek, tylko i wylacznie z czyszczeniem.


Podkreslam, to jest j.ang. brytyjski, wspolczesnie uzywany na co dzien.

: 03 wrz 2017, 20:41
autor: Anna
PawelK napisal:
Wiem, że w wiki są błędy ale akurat to pojęcie jest powszechnie używane, chyba też w Anglii

Wydaje mi sie jednak ze nie, tzn. slowo byc moze istnieje, i jest nawet uzywane, ale sam zobacz, na stronie domowej TLUMACZA -co wlasciwie robia;
czyli to potwierdzalo by moja teze, ze nie jest to slowo powszechnie znane.

Podejrzewam tez, ze skozystanie z ich "uslug" moze byc ryzykowne z nietypowego powodu;
jedno z pierwszych pytan. jak wyceniaja Ci polise samochodowa jest o modyfikacje.
Jesli tylko cokolwiek zmieniles w fabrycznych ustawieniach polisa od razu jest wyzsza, i to niezaleznie od ubezpieczyciela. Auto ma byc "plain vanilla" -bez zmian!

Wiem, bo mialam nietypowy samochod -fabrycznie nietypowy- z silnikiem mitsubischi w volvo -i co roku byl cyrk; musialam udowadniac, ze jest to jeden z b. limitowanej serii samochodow etc. Przeswietlali wszystko! A potem...dawali znizke, bo silnik byl "ekologiczny"

Gdyby napisali "souping up" to byloby to od razu zrozumiale, dla przecietnego brytyjczyka. To jest jakas mala siec warsztatow; prosze porownaj np. z KwikFit- taka standardowa siec warsztatow najbardziej przecietna z przecietnych -ktora jest wszedzie (jak "zlapiesz gume" czy potrzebujesz na poczekaniu naprawy to jedziesz w pierwszym rzedzie do nich); tak jak po czesci jedziesz do halfords.,

Wracajac do mojego pytania o skrzynie biegow - moze ktos inny wie, czy to jest mozliwe? To pytanie dreczy mnie juz pare dziesiatek lat!!!

: 03 wrz 2017, 20:49
autor: PawelK
Cały dowcip polega na tym, że sieci warsztatów nie tuningują silników bo jest to na granicy prawa i ryzykowne. Takimi rzeczami zajmują się hobbisci. Wierz mi, że wiem o czym mówię mam kolegę w pracy, który nie uznaje samochodów bez podkręcenia, poza tym regularnie bywam towarzysko w warsztacie samochodowym, w którym oprócz wiedzy mechanicznej mogę pogadać o piłce nożnej, literaturze i projektowaniu mody w Londynie. Takie to specyficzne miejsce.

: 03 wrz 2017, 20:59
autor: Anna
Cały dowcip polega na tym, że sieci warsztatów nie tuningują silników bo jest to na granicy prawa i ryzykowne. Takimi rzeczami zajmują się hobbisci.
To jest w takim razie wyjasnienie calosci problemu, i uzywanego slownictwa. To, o czym ja pisalam to jezyk fachowy uzywany przez mechanikow w warsztacie samochodowym; jak i przez osoby nie zajmujace sie motoryzacja a poslugujace sie jezykiem mowionym na codzien, zrozumialym dla wspolczesnego mieszkanca wielkiej brytanii;
z drugiej strony Ty piszesz o zapalencach. To raczej jezyk dosc hermetyczny, nie znany ogolowi spoleczenstwa, prawda?
I w takim przypadku obydwoje mamy racje! Zadko sie to zdarza, ale sie zdarza... G:)


Kompletnie OT;
przeczytalam inf. na stonie tej firmy; To co oni proponuja to nie tuning (po polsku); ani tuning po angielsku; a jakis produkt okreslany jako "tuning box".

Z czystej ciekawosci, wpisalam dane mojego samochodu i....
za 350 funtow moga mi sprzedac owo pudelko;
czyli to nie jest ani podrasowanie samochodu, ani optymalizacja; a co za to dostane?!
I to jest najlepszy dowcip dnia; "potencjalne zwiekszenie max szybkosci samochodu o cale...uwaga fanfary....werble....15km/h ! Kilometrow!
:DDDDD
W krainie Deszczowcow, inaczej niz w Anglii radary sa za kazdym krzaczkiem, i przekroczenie dopuszczalnej predkosci o bodaj mile skutkuje dotkliwymi mandatami.

: 03 wrz 2017, 21:21
autor: GrzegorzCh
w sporcie samochodowym słowo tuner jest powszechnie używane od lat i chodzi tu o doprowadzenie samochodu do optymalnych osiągów (przy czym optymalne to znaczy że samochód ma być najszybszy). Miałem (owszem, kilkanaście lat temu) sporo kontaktów z anglikami przygotowującymi samochody do sportu (głównie przy okazji rajdu Polski) i sformułowania souping up nie słyszałem nigdy.

Auto detailing (albo po angielsku car detailing) to jest właśnie odpicowanie auta, tak żeby wyglądało jak w chwili opuszczania fabryki, a najlepiej o wiele lepiej ;-)

Co do głównej części pytania to nie wiem.

Wiem natomiast, że niektóre jednomiejscowe samochody wyścigowe (popularnie zwane formułami) mają skrzynię biegu umieszczoną z samego tyłu samochodu i system cięgien przekazujących ruchy dźwigni zmiany biegów jest tak podłączony, że układ biegów jest w odbiciu lustrzanym (tzn. jedynka do przodu i w prawo a nie do przodu i w lewo). To jest zupełnie możliwe i proste, ale to nie jest to, co opisywał Nienacki.
Przypuszczam że Ciotka taki układ opanowała by bez problemów.

Zresztą i tu Nienacki miesza się w zeznaniach, bo w Wyspie Złoczyńców Tomasz wsiada do wehikułu i jedzie bez żadnych problemów, zresztą układ tam opisany jest zupełnie inny, niż później (np. kierownica / ster po dwóch stronach).

: 03 wrz 2017, 21:28
autor: GrzegorzCh
Anna pisze:!
I to jest najlepszy dowcip dnia; "potencjalne zwiekszenie max szybkosci samochodu o cale...uwaga fanfary....werble....15km/h ! Kilometrow!
Prędkość maksymalna jest mało znaczącym parametrem w tym temacie.
Lancia Stratos, w latach siedemdziesiątych absolutny numer 1 w światowych rajdach, miał (przy najczęściej używanych przełożeniach) prędkość maksymalną ok. 160 km/h. W porównaniu do innych startujących wtedy samochodów była to wartość śmieszna. Sęk w tym, że te inne samochody do osiągnięcia np. 200 km/h potrzebowały (przykładowo) kilometra prostej, a na rajdach co 100 metrów jest zakręt i trzeba hamować. A Stratos na tym odcinku te swoje śmieszne 160 km/h rozwijał i w efekcie na mecie odcinka wygrywał bardzo.

A zwracam uwagę, że tuning mechaniczny jest też możliwy, chociaż wielokrotnie droższy, zresztą w naszych czasach samochody (mówię np. o rodzinie Mitsubishi Lancer Evo) właściwie już go nie potrzebują. Polerować kanały można sobie było w Fiacie 125p, teraz prawdziwy tuning (w znaczeniu sportowym) wymaga niesamowitej wiedzy inżynierskiej.

: 03 wrz 2017, 21:36
autor: Anna
Zgadzam sie, ze to slownictwo moze byc uzywane w sporcie - ale raczej nie bedzie znane przecietnemu uzytkownikowi, skoro nawet mechanicy go nie znali.
To warsztat volvo, raczej zadnych sportowych samochodow tam sie nie widuje, tylko ich odwrotnosc, te bezpieczne, ciezkie auta do wozenia dzieci do szkoly...
Ja pisalam o jezyku znanym przecietnemu uzytkownikowi,i tylko takim.
Napisalam przeciez ze slownictwa specjalistycznego nie znam, a jak sie chcialam wykazac, i uzylam poznanego w Polsce slowa tuning -to nie bylam zrozumiana.

Samochodem z "lustrzanym odbiciem" skrzyni biegow jezdzilam i ja;
pierwsze momenty wymagaja uwagi ale potem nie ma problemu.
Podobnie, jak to co opisywalam; wsteczny bieg wrzucany przez przelozenie raczki do gory i podniesienie do gory, (fizyczne podniesienie, nie tylko przelozenie)przed pierwszym biegiem; albo do dolu, i opuszczenie po szostym.
To tak, jak pierwsze jazdy po "odwrotnej stronie ulicy"; dziwne uczucie, przynajmniej dla mnie (robiacej prawo jazdy w PL).

Dalej wracam do tej skrzyni biegow -moze jest wsrod uczestnikow forum fachowiec, bo ja nie mam wsrod znajomych ani fachowcow (oprocz tych o ktorych pisalam, ale sie nie dogadalam); ani hobbystow!

: 03 wrz 2017, 21:41
autor: Anna
Prędkość maksymalna jest mało znaczącym parametrem w tym temacie.
Z pewnoscia masz racje, ale przeczytaj calosc: PawelK podal odnosnik do firmy oferujacej "tuning" =ja sprawdzilam co to faktycznie znaczy w tym konkretnym przypadku; i okazalo sie ze to jakies "pudelko" zwiekszajace szybkosc maksymalna. Nic ponaddo.
I to jest moim zdaniem smieszne. Bo ani to tuning ...ani tuning, zgodzisz sie ze mna?


Staram sie zrozumiec to co napisales ponizej -ale nie do konca niestety chwytam; czy chodzi tu o przyspieszenie?
A Stratos na tym odcinku te swoje śmieszne 160 km/h rozwijał i w efekcie na mecie odcinka wygrywał bardzo.
Polerowanie
-tu juz niestety poleglam, nie wiem, co to oznacza (w kontekscie calej wypowiedzi). Czy moglbys wytlumaczyc -kompletnemu laikowi?

: 03 wrz 2017, 22:32
autor: VdL
PawelK pisze:Cały dowcip polega na tym, że sieci warsztatów nie tuningują silników bo jest to na granicy prawa i ryzykowne.
Tego zwrotu nie zrozumiałem, czy chodzi Ci o serwisy autoryzowane?

: 03 wrz 2017, 22:38
autor: GrzegorzCh
Anna pisze: Staram sie zrozumiec to co napisales ponizej -ale nie do konca niestety chwytam; czy chodzi tu o przyspieszenie?
A Stratos na tym odcinku te swoje śmieszne 160 km/h rozwijał i w efekcie na mecie odcinka wygrywał bardzo.
oczywiście przyspieszenie
Polerowanie
-tu juz niestety poleglam, nie wiem, co to oznacza (w kontekscie calej wypowiedzi). Czy moglbys wytlumaczyc -kompletnemu laikowi?[/quote]

po angielsku porting:
https://en.wikipedia.org/wiki/Cylinder_head_porting

: 03 wrz 2017, 22:40
autor: VdL
tuning box- to kość, kostka, układ zawierający zapis elektroniczny, który ma na celu zmiany charakterystyki silnika powodująca podniesienia osiągów. Plusem jest to, że w wyniku uszkodzenia samochodu, oddając auto do serwisu wypinamy ową "kość" i nie ma śladu ingerencji w auto. W przypadku trwałego tuningu ( zmiany zapisu w komputerze auta), serwis w przypadku awarii może odmówić naprawy gwarancyjnej.

: 03 wrz 2017, 22:44
autor: VdL
GrzegorzCh pisze:
Polerowanie
-tu juz niestety poleglam, nie wiem, co to oznacza (w kontekscie calej wypowiedzi). Czy moglbys wytlumaczyc -kompletnemu laikowi?

to tak jaz z lodowiskiem. Po jakim lodzi lepiej się ślizgać ? równym i wypolerowanym, czy chropowatym? taka sama analogia odnosi się do aut.

Re: szkrzynia biegow -wehikul w Fantomasie

: 03 wrz 2017, 23:11
autor: VdL
Anna pisze:Pytanie do osob znajacych sie na samochodach:
zawsze fascynowal mnie opis w Fantomasie,
PS. uczacy ciotke Eweline jazdy; z ktorej nic nie wychodzilo, bo wehikul mial nietypowe miejsca przelozenia skrzyni biegow.
I moje pytanie (pomijajac oczywisty fakt, ze sam opis jest fikcja literacka):
czy cos takiego jest w ogole mozliwe?
Trudno mik się odnieść do tego co napisałaś , nie czytałem jeszcze Fantomasa. Możesz zamieścić opis lub na której stronie on jest?


Trudno spekulować jeśli nie znamy budowy samochodu. W Ferrari układ biegów był z naszego punku widzenia nie typowy.

: 03 wrz 2017, 23:26
autor: Anna
Grzegorzu,
uczciwie przeczytalam, NIC z tego nie rozumiem (artykul w wiki sprawia momentami wrazenie jakby pisal go polanalfabeta);
Jedynie patrzac na schematy: czy chodzi o zmiane kata nachylenia otworu ktorym doprowadzane jest powietrze, do komory spalania?
I ta zmiana -powoduje lepsze spalanie, a co za tym idzie wyzsza moc silnika.
Ale przeciez teraz samochody maja rozne tryby jazdy -przynajmniej tak jest w moim, mozna (na komputerze) ustawic tryb miejski czy tryb sportowy. Nigdy tego nie robilam, ale wiem, ze kazdy z tych "trybow" ma inne ustawienie np. ilosci paliwa, czy obrotow (tyle zrozumiam z tlumaczen fachowca). Czyli jakby "tuning" byl wbudowany w sam samochod, tak przynajmniej ja bym to rozumiala.
Czy o to chodzilo?


Vdl
W FAntomasie jest scena, w ktorej PS usiluje nauczyc ciotke Eveline, ktora NB jest doskonalym kierowca, poslugiwania sie skrzynia biegow w wehikule. Nic z tego nie wychodzi,
gdyz wehikul ma biegi w innych miejscach, niz standardowo.
Pisze z pamieci, ale chodzilo glownie o to ze powiedzmy w standardzie biegi sa:
135
i 246 + wsteczny;

a wehikul mial dajmy na to
145
23W6
(nie chodzi o same cyfry, a o to ze byly one zamienione miejscami przy przebudowie wehikulu z oryginalu ferrari). Moge poszukac ksiazki ale to juz jutro wieczorem, bo sie robi potwornie pozno.


-jesli moje doswiadczenia z samochodami sa miarodajne (wszystkie ktore mielismy byly kupione nowe); to jakiekolwiek, podkreslam jakiekolwiek samowolne zmiany automatycznie skutkuja utrata gwarancji. A sporo samochodow ma tzw. gwarancje stala, czyli jesli sa serwisowane w autoryzowanych stacjach, to ta gwarancja jest na b.dlugi czas.

W moim obecnym samochodzie nic nie da sie "podlaczyc" do silnika; stanowi on swoisty monolit. Calosc jest szczelnie obudowana.
Mozna uzupelnic olej i plyn w chlodnicy; tudziez dolac plyn do wycieraczek. Koniec.
Nawet zarowek nie da sie (samemu) wymienic.
Zdjac tych obudow silnika samemu sie nie da -a gdzie w takim razie podlaczyc jakakolwiek "kostke"?! I przede wszystkim: po co?!
.

I tak jak napisalam -ubezpieczenie takiego samochodu ze zmianami -byloby b.kosztowne.
Zdaje sobie sprawe, ze sa osoby jezdzace bez ubezpieczenia
Ale umowmy sie, ze nie bierzemy pod uwage patologii.

: 03 wrz 2017, 23:38
autor: VdL
Anna pisze: I tak jak napisalam -ubezpieczenie takiego samochodu ze zmianami -byloby b.kosztowne.
U nas jeszcze tego nie ma. Zmiany w samochodach nie są obarczone konsekwencjami prawnymi, poza utratą gwarancji.

: 03 wrz 2017, 23:54
autor: VdL
Anna pisze: a wehikul mial dajmy na to
145
23W6
(nie chodzi o same cyfry, a o to ze byly one zamienione miejscami przy przebudowie wehikulu z oryginalu ferrari).
Faktycznie logiki w tym nie ma.
Próbowałem znaleźć schemat budowy ferrari, ale nie znalazłem.

Ustalmy fakty:
Ferrari ma silnik z przodu, napęd na tył.
Skrzynia biegów powinna być zintegrowana z silnikiem, a następnie poprzez wał napędowy i most był przekazywany napęd na koła tylne. Możliwe, że Włosi lubili nieraz komplikować sobie życie i skrzynie biegów umieścili przy lub razem z tylnim mostem, dla wyrównania masy i lepszego prowadzenia.

W przypadku pierwszego rozwiązania zmiana układu biegów byłaby bezsensowna, gdyby wuj Gromiłło podłączy napęd pływający i terenowy. W drugim przypadku uważam, że nie możliwa. Nawet dodając dodatkową skrzynię rozdzielczą, nie miało by to wpływu na układ biegów.

Taki układ jest w Ładzie Nivie, można dokładać reduktor biegów i blokady mostów. (biegi terenowe) bez ingerencji w skrzynię.

: 04 wrz 2017, 00:15
autor: VdL
Anna pisze: W moim obecnym samochodzie nic nie da sie "podlaczyc" do silnika; stanowi on swoisty monolit. Calosc jest szczelnie obudowana.
Da się. :-D
Widziałem BMW E30 z silnikiem Mercedesa, Widziałem również Nissana z silnikiem Toyoty. A do Twojego Volvo zawsze można dołożyć lub jeśli masz to wymienić na większe Turbo. Lub zwiększyć moc.
Przykładowo nowe BMW 518d, 520d, 525d maja te same silniki. Różnią się jedynie drobiazgami, można to określić "fabrycznym tuningiem".

Tak samo było w Skodzie 1.9 tdi moce ich kształtowały się 75, 90, 100, 105, 110, 115, i 130 KM.

: 04 wrz 2017, 00:22
autor: grim_reaper
Niezłe "toczydełka" można mieć bez tuningu. :-D
Bawie się takim od jakiegoś czasu i ..... uwielbiam zaskoczone miny posiadaczy poprzerabianych autek.