Oddział terenowy Narodowego Muzeum Techniki w Warszawie
- VdL
- Zlotowicz
- Posty: 4799
- Rejestracja: 29 maja 2014, 23:05
- Miejscowość: dokąd
- Płeć: Mężczyzna
- Podziękował;: 129 razy
- Otrzymał podziękowań: 89 razy
Oddział terenowy Narodowego Muzeum Techniki w Warszawie
Dzisiaj odwiedziłem oddział muzeum w Chlewiskach. Motoryzacyjnie, wiec musiałem.
Większość kolekcji prezentowałem na forum, która została przeniesiona ze zlikwidowanego oddziału Warszawskiego z ul Filtrowej.
Historycznie jest to dawna odlewnia żeliwa. Miejsce klimatycznie, można ciekawie spędzić kilka godzin na zwiedzaniu. Jest kilka tematów, odlewnia , ekspozycja starych maszyn obróbki metali, są stare maszyny do szycia oraz motocykle i samochody głównie polskiej produkcji.
Większość kolekcji prezentowałem na forum, która została przeniesiona ze zlikwidowanego oddziału Warszawskiego z ul Filtrowej.
Historycznie jest to dawna odlewnia żeliwa. Miejsce klimatycznie, można ciekawie spędzić kilka godzin na zwiedzaniu. Jest kilka tematów, odlewnia , ekspozycja starych maszyn obróbki metali, są stare maszyny do szycia oraz motocykle i samochody głównie polskiej produkcji.
- VdL
- Zlotowicz
- Posty: 4799
- Rejestracja: 29 maja 2014, 23:05
- Miejscowość: dokąd
- Płeć: Mężczyzna
- Podziękował;: 129 razy
- Otrzymał podziękowań: 89 razy
- VdL
- Zlotowicz
- Posty: 4799
- Rejestracja: 29 maja 2014, 23:05
- Miejscowość: dokąd
- Płeć: Mężczyzna
- Podziękował;: 129 razy
- Otrzymał podziękowań: 89 razy
Re: Oddział terenowy Narodowego Muzeum Techniki w Warszawie
Ekspozycja samochodów jest wyjątkowa. Większość samochodów z fso jest fabrycznie nowych, bez przebiegu. Polonez prototyp 3 drzwiowy. W zasadzie był zbudowany przez Włochów. Samochód najprawdopodobniej powstał w 1976 roku, jako 3 drzwiowe coupe. My potrzebowaliśmy 5 drzwiowy. I taki powstał. To najstarszy Polonez w historii, o nazwie Polski.
Pozostałe są również wyjątkowe Polonez Diesel, Fiat 125p z 1968 roku, Warszawy nowe bez przebiegu i fiaty z późniejszego okresu. Są także Beskid i Ogar, Warszawa 210 ciekawe projekty rozwojowe.
Jest również Fiat 115p Kombi 4x4 i Polonez Analog pickup 4x4.
Syreny są w innej sali. Syrena 100 była z drewnianym dachem obliczana brezentem!
Pozostałe są również wyjątkowe Polonez Diesel, Fiat 125p z 1968 roku, Warszawy nowe bez przebiegu i fiaty z późniejszego okresu. Są także Beskid i Ogar, Warszawa 210 ciekawe projekty rozwojowe.
Jest również Fiat 115p Kombi 4x4 i Polonez Analog pickup 4x4.
Syreny są w innej sali. Syrena 100 była z drewnianym dachem obliczana brezentem!
- VdL
- Zlotowicz
- Posty: 4799
- Rejestracja: 29 maja 2014, 23:05
- Miejscowość: dokąd
- Płeć: Mężczyzna
- Podziękował;: 129 razy
- Otrzymał podziękowań: 89 razy
Re: Oddział terenowy Narodowego Muzeum Techniki w Warszawie
Polonez, POLSKI 1500!
Ostatnio zmieniony 14 paź 2022, 00:22 przez VdL, łącznie zmieniany 1 raz.
- VdL
- Zlotowicz
- Posty: 4799
- Rejestracja: 29 maja 2014, 23:05
- Miejscowość: dokąd
- Płeć: Mężczyzna
- Podziękował;: 129 razy
- Otrzymał podziękowań: 89 razy
Re: Oddział terenowy Narodowego Muzeum Techniki w Warszawie
Pozostałe , to m.in Buick zmontowany w fabryce Lilpopa w Warszawie, Volvo opancerzone , którym jechał Papież Jan Paweł II oraz inne perełki.
- Załączniki
- VdL
- Zlotowicz
- Posty: 4799
- Rejestracja: 29 maja 2014, 23:05
- Miejscowość: dokąd
- Płeć: Mężczyzna
- Podziękował;: 129 razy
- Otrzymał podziękowań: 89 razy
- PawelK
- Moderator
- Posty: 6395
- Rejestracja: 27 lip 2013, 10:25
- Podziękował;: 203 razy
- Otrzymał podziękowań: 144 razy
- Kontakt:
Re: Oddział terenowy Narodowego Muzeum Techniki w Warszawie
Przepiękna wycieczka.
Nie wiem co jest w tych samochodach ale one są brzydkie. Z tych starych samochodów produkowanych w powojennej Polsce to pewne bym się skusił jedynie na Warszawę-Pobiedę, gdybym teraz miał wybierać samochód "vintage".
Nie wiem co jest w tych samochodach ale one są brzydkie. Z tych starych samochodów produkowanych w powojennej Polsce to pewne bym się skusił jedynie na Warszawę-Pobiedę, gdybym teraz miał wybierać samochód "vintage".
Za oknem skoro świt Kilimandżaro...
- grim_reaper
- Zlotowicz
- Posty: 619
- Rejestracja: 27 cze 2017, 22:53
- Płeć: Mężczyzna
- Podziękował;: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 62 razy
Re: Oddział terenowy Narodowego Muzeum Techniki w Warszawie
Super muzeum. Super fotki.
Stare polskie perełki motoryzacji ... syrena, poldek
Zobaczyć "borewicza" na ulicy to prawie cud. Syrena "na żywo" to już prawdziwy Graal.
Stare polskie perełki motoryzacji ... syrena, poldek
Zobaczyć "borewicza" na ulicy to prawie cud. Syrena "na żywo" to już prawdziwy Graal.
ℍ𝕒𝕝𝕝ó 𝕞𝕪𝕣𝕜𝕦𝕣 𝕘𝕒𝕞𝕝𝕚 𝕧𝕚𝕟𝕦𝕣 𝕞𝕚𝕟𝕟
- johny
- Moderator
- Posty: 11648
- Rejestracja: 09 lip 2013, 14:30
- Miejscowość: Łódź
- Płeć: Mężczyzna
- Podziękował;: 244 razy
- Otrzymał podziękowań: 198 razy
Re: Oddział terenowy Narodowego Muzeum Techniki w Warszawie
ale czad!
POLEXIT!
... To live is to die... - Cliff Burton
volenti non fit iniuria!
When you walk through a storm, Hold your head up high, And don`t be afraid of the dark. At the end of a storm, There`s a golden sky...
... To live is to die... - Cliff Burton
volenti non fit iniuria!
When you walk through a storm, Hold your head up high, And don`t be afraid of the dark. At the end of a storm, There`s a golden sky...
- Barabasz
- Forowy Badacz Naukowy
- Posty: 3887
- Rejestracja: 25 sie 2015, 10:43
- Miejscowość: Antoninów
- Płeć: Mężczyzna
- Podziękował;: 115 razy
- Otrzymał podziękowań: 137 razy
Re: Oddział terenowy Narodowego Muzeum Techniki w Warszawie
Pamiętam, że jak byłem mały to w telewizji pokazywali tego Beskida i mieli go produkować. No ale chyba coś nie wyszło.
Mnie ze starych polskich projektów to najbardziej podoba się Syrena Sport. To byłby przebój.
Mnie ze starych polskich projektów to najbardziej podoba się Syrena Sport. To byłby przebój.
- PawelK
- Moderator
- Posty: 6395
- Rejestracja: 27 lip 2013, 10:25
- Podziękował;: 203 razy
- Otrzymał podziękowań: 144 razy
- Kontakt:
Re: Oddział terenowy Narodowego Muzeum Techniki w Warszawie
Tym bym jeździł.
Za oknem skoro świt Kilimandżaro...
-
- Forowy Badacz Naukowy
- Posty: 8850
- Rejestracja: 09 lip 2013, 18:42
- Płeć: Mężczyzna
- Podziękował;: 49 razy
- Otrzymał podziękowań: 367 razy
Re: Oddział terenowy Narodowego Muzeum Techniki w Warszawie
Nie do końca zrozumiałem, czy to jest część tego Muzeum Techniki z Pałacu Kultury ? To by tłumaczyło skąd nieużywane wersje samochodów.
To dlaczego wywędrowało daleko na prowincję ? Takie muzeum powinno być w Warszawie, byłyby tłumy zwiedzających, a tak to widzę pustki.
To dlaczego wywędrowało daleko na prowincję ? Takie muzeum powinno być w Warszawie, byłyby tłumy zwiedzających, a tak to widzę pustki.
- VdL
- Zlotowicz
- Posty: 4799
- Rejestracja: 29 maja 2014, 23:05
- Miejscowość: dokąd
- Płeć: Mężczyzna
- Podziękował;: 129 razy
- Otrzymał podziękowań: 89 razy
Re: Oddział terenowy Narodowego Muzeum Techniki w Warszawie
Zgadzam się z Tobą, tym bardziej że FSO było właśnie w Warszawie. Co zrobić jeśli wszystko jest wyprzedawanie pod deweloperkę.TomaszK pisze: ↑14 paź 2022, 22:17 Nie do końca zrozumiałem, czy to jest część tego Muzeum Techniki z Pałacu Kultury ? To by tłumaczyło skąd nieużywane wersje samochodów.
To dlaczego wywędrowało daleko na prowincję ? Takie muzeum powinno być w Warszawie, byłyby tłumy zwiedzających, a tak to widzę pustki.
PKiN to akurat było złe miejsce, zdecydowanie nie przystosowane i za małe.
To muzeum od samego początku ma pecha.
Po pierwsze powinno od początku powstać przy FSO.
w latach 90tych było w zabytkowych zakładach Norblina. Norblina sprzedali i wyburzyli, ekspozycję przenieśli filtrową. Filtrową zlikwidowali to przenieśli do Chlewisk.